dissabte, 15 de gener del 2011

Ultims dies a Colombia i entrada a Panamà

Fa molt de temps que no publico degut a falta de temps i internets extremadament lents. Però intentaré començar per on ho vaig deixar...

Finalment després de mil despedides a Villa de Leyva i Bogotà vàrem agafar forces i hem tornat a sortir a l'aventura, el viatge ha de continuar! De Bogotà vàrem anar a conèixer una mica el Eje cafetero, bé, vàrem parar a Salento, un poblet petit de clima suau des d'on es pot anar a visitar el Valle del Cocora. El Valle del Cocora és una vall plena de la palmera Palma de Cera del Quindio, arbre nacional de Colombia que creix fins a 60 mt. Nosaltres vàrem fer el recorregut ploguent i ple de fang, però va valer la pena igual!!! D'allà cap a Medellín, i vàrem anar a petar a un hostal gringo..i no ens hi varem sentir gaire bé així que una nit i cap a la costa caribe un altre cop!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Aquest cop a les Illes San Bernardo. Aigua cristal•lina, palmeres per tot arreu i una població molt autèntica. Vàrem acampar al mig del "poble" de Múcura i vàrem ser la distracció de tots els nens durant la nostra estància. A les 7 del mati ja esperaven a davant la tenda, esperant que la obríssim i després d'un somriure ens deien "vamos a pescar!!!", evidentment no vàrem pescar mai res. Vàrem riure molt, i vàrem aprendre molt sobre els diferents tipus de cocos. El que havia de ser uns dies de relax al caribe, es van transformar en una mena de "campaments per nens" i nosaltres els super monitors..jajaja

Vàrem passar nadal a Cartagena amb bons amics i el cap d'any a Taganga amb una
altres amics viatgers...festa boja al parc tayrona, organitzada pr francesos...en una platja magnífica i després de 3 hores en una "chiva" per poder arribar-hi. Un altre cop tristes despedides i finalment ens aventurem a CREUAR A PANAMA.

Després de mirar molts vols des de Cartagena a Panamà City o preguntar el tema veler de Cartagena a Colón (Panamà) i veient que els preus eren desorbitats,decidim aventurar-nos i acostar-nos el més a prop possible a la punta de Colómbia: Capurganá. Un poblet de pescadors que s'havia quedat sense electricitat des de Nadal i amb molt poca aigua. Ens va rebre amb una super inundació la primera nit. Nosaltres acampàvem en un allotjament al cantó del riu, i va ploure com mai havia vist ploure fins que el riu es va desbordar i amb ell la nostra tenda i totes les habitacions de l'hostal vàren quedar sota aigua. Per nosaltres, per sort, va ser una aventura més..però molta gent del poble va veure com els seus barcos s'enfonsaven sense arribar a temps a poder fer-hi res.

A Capurgana començava la tasca d'averiguar els vols amb avioneta desde Puerto Obaldia (Panamà) a Panamà City o bé un vaixell que passava per les illes San Blas. I bé, com sempre, ningú sabia res, s'havia d'anar al poble perdut de Puerto Obladia i tenir sort.
Així que agafem una llanxeta i anem cap a Puerto Obaldia. Va ser un trajecte de 50 min, que per mi varen ser eterns! Les onades eren gegants, la barca feia uns bots impressionants i jo ja em veia allà enmig d'aquell mar tan revoltat, bolcant la barca....una mala estona, la veritat. A partir d'aquell moment ja va quedar decidit que ni hablar d'anar amb llanxa 12 hores per arribar a terra panameña, tocava avioneta. Per sort el dia següent varem poder volar a Panama city!

Dades útils:
Bus Cartagena - Monteria: 3500cop/5hores
Monteria - Turbo:25000cop/5 hores
Dormir a Turbo: Hostal Florida (20000cop/pax en doble)
Llanxa Turbo-Capurgana: 49000 cop - 2hores
Llanxa Capurgana - Puerto Obaldia: 15000 a 20000/pax- 50min (segons la teva habilitat de negociar...)
Puerto Obaldia avioneta a Panamà city: 80 US$ (www.flyairpanama.com)