diumenge, 7 de març del 2010

El Norte Argentino - la Quebrada de Humahuaca

Després de despedir-nos de Buenos Aires i de la gent que tant bé ens va acollir, varem anar cap al Nord, fent parada a la ciutat de Rosario a casa d'en Gabriel i en busca de calma i de preciosos paisatges. Així que, després de 16 hores de bus, arribem a Jujuy, i de Jujuy a Purmamarca, el primer poble de la Quebrada Humahuaca.
A la Quebrada de Humahuaca les muntanyes cambien de color segons el moment del dia, i les casetes de fang i palla, semblen brodades a la mateixa terra.
El primer poble on comencem a recòrrer és Purmamarca, que significa poble de terra verge o poble roig segons la seva arrel índigena.
Trobem un petit càmping a on posar la nostra tenda i ens instal.lem.

Justament aquella nit feien l'enterrament del carnaval al poble del costat, a 2 km "Chala-Chala". Era ben bé una festa de poble!!! Els nens i alguns adults anaven disfrassats de Diablos, amb capes de molts colors, mirallets petits, màscares i una cua molt llarga. Allà ens vàrem trobar amb uns argentins que han sigut els nostres companys de viatge fins fa poc. Vàrem fer uns riures entre litre i litre de cervesa, ballant cumbia i fent guerra de talco..jejeje!

Després del ball amb l'orquestra K'STIGO van fer l'enterrament del carnaval, reunint-se tothom a dalt una petita muntanya i tirant litres i litres de vi a la "Pachamama". La seva adorada mare natura i també nostra.
Seguim pujant la Quebrada cap a Tilcara, i fem una ruta de 16 km a peu per arribar a la "Garganta del Diablo", acompanyats del nostre ja fidel amic "Meón". Tots els gossos d'aquets pobles són adorables!Després de veure cascades d'aigües cristal.lines, aprofitem per anar a veure el "PUCARA", antic poblat del poble de Tilcara, on habitaven els aborígens Fiscaras, La vida al Pucara es realitzava fora la casa.Per tant la seva casa tan sols eren 4 parets per a 4 o 5 persones que dormien al terra. De la llama treien llana per roba i carn per menjar i era el seu tresor. La seva cultura es va veure atacada pels inques, que van imposar la seva pròpia i més tard els espanyols. Aiiii els espanyols, cuantes barbaritats han arribat a fer a les comunitats indígenes!

I de Tilcara a l'últim poblet de la Quebrada: Humahuaca. Petit poblet envoltat de muntanyes, amb un petit mercat. També disfrutant de la tranquil.litat d'estar en un càmping i rodejat de muntanyes..